01.10.2024
Energieleveraciers Enexis en Liander willen hun klanten stimuleren om elektrische auto’s op te laden op momenten dat er meer ruimte beschikbaar is op het stroomnet.
30.09.2024
Hybride auto’s worden momenteel meer verkocht dan auto’s die alleen een brandstof- of elektrische motor hebben. Dat blijkt uit cijfers die de NOS opvroeg bij de Bovag (Bond Van Automobielhandelaren en Garagehouders).
30.09.2024
De Vlaamse huisvestingsmaatschappij ASTER heeft in een nieuwe duurzaamheidsambitie besloten een laadpaalinfrastructuur te installeren. Voor de uitvoering van het project hebben zij gekozen voor EnergyVision.
29.08.2024
Als gebruikers een publieke laadpaal te lang bezet houden, betalen zij een blokkeertarief. Hiermee willen aanbieders van publieke laadpalen voorkomen dat auto’s de laadpaal bezet blijven houden terwijl de auto al vol is geladen.
26.08.2024
Uit een analyse van NU.nl blijkt dat het laadnetwerk in Nederland steeds beter bereikbaar wordt. Er zijn echter nog grote verschillen in de bereikbaarheid van publieke laadpalen tussen de Randstad en daarbuiten.
07.08.2024
Utrecht krijgt als eerste regio ter wereld de mogelijkheid om bidirectionele laadtechnologie grootschalig in te zetten. 10.000 auto’s hebben ongeveer 100 megawatt aan flexibel vermogen, waarmee de ergste netcongestie in de regio Utrecht kan worden voorkomen.
17.07.2024
De subsidie voor tweedehands elektrische auto’s is bijna op, meldt NU.nl. Kopers konden dit jaar tot 2.000 euro subsidie krijgen bij de aanschaf van een tweedehands auto, maar deze subsidiepot raakt waarschijnlijk een dezer dagen leeg.
11.07.2024
De Rotterdamse streekvervoerder (RET) mag van de Autoriteit Consument & Markt zijn elektriciteitsaansluiting beschikbaar stellen voor elektrische laadpalen van de gemeente.